SAHABAT

Monday, October 10, 2011

Ice Halo 9.10.11/12-13 Zulkaedah 1432


Gambar ihsan fesbuk
Ini adalah satu kejadian alam yang aq terasa nak kongsi ngan korang tadi tapi, lain pulak yang aq tulis. Takpe selagi sempat mata ini terbuka baik aq setelkan. Kalau korang perasan kejadian nie terjadi malam tadi aq pun terperasan bila aq tengok kengkawan aq duk sebuk mendongak ke langit. aq ingat ada lambang kelawar keluar macam cite batman tu. check punye check, tu dia cantiknya bulan malam nie. rugi kepada sesiapa yang terlepas pandang ( tu la keje duk rumah doplohpat jam) . 

ok aq dpt info sikit je nie , malas dah nk cr info sebab aq dah tak larat der. Halo bulan adalah satu fenomena optik yang dihasilkan oleh kristal ais (ice halo). kristal ais menunjukkan lengkok berwarna putih dan berbintik-bintik dilangit.sikit kan?

2 comments:

ONE MORE CLICKS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...