SAHABAT

Friday, June 10, 2011

Cerpen:Epik Cinta Maya

Epik 6

**********



"awak  cuti bile?"KIra bertanya.

"ntah la, tapi mungkin raya cina nie ade kot"

"kenapa nak jumpe ke?"Lan mula memancing

"eh takde la, saye segan la nak jumpe awak, biase lah awal lg kan"

"owh xpe awak balik bile plaq?"

"sye mungkin hari jumaat kot, coz sye balik ngan abang sye."

"alamak ade abang pulak, potong stim la,"rungut Lan didalam hati "kalau camtu lepas raya cine la, boleh tak?"

"ok boleh,"

Yes!Lan hampir berjaya memujuk Kira bertemu dengannya.Tapi Lan seakan tidak sabar menunggu untuk menatap wajahnya yang comel itu.Tetapi apa kan daya dia hanya perlu menunggu sehingga cuti Tahun Baru Cina tamat sebab pada waktu tu Kira akan sambung semester yang baru. Lan pula akan mula bertolak kekampung nya pada hari sabtu. Semakin lama menunggu, hati Lan semakin tidak keruan.Kira seringkali menelefon Lan, tetapi ada kalanya Lan begitu sibuk dengan kerjanya,  tetapi Lan juga sempat memesejnya beberapa kali.

Sabtu itu menjadikannya semakin gemmbira dan Lan dapat merasakan bagaikan ada sesuatu yang akan berlaku antara dirinya dan Kira. Dia tiba di kampungnya dengan wajah yang berseri-seri. Dalam hatinya berkata,

"mesti Kira dah sampai kat rumah, takpe la nanti aq telefon la dia"

**********

No comments:

Post a Comment

ONE MORE CLICKS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...