SAHABAT

Saturday, January 29, 2011

Sengih la kau_3

Cherita_5



Situasi malam: Dalam suatu perbarisan memeriksa anggota seorang jurulatih telah memberikan pesanan seperti biasa, dan seperti hari-hari yang sebelumnya kepada ank buah mereka..setelah hampir 15minit berceloteh...si jurulatih terpandang seorang anak buahnya yang tertidur sambil berdiri, seraya dia berkata..

"kamu nie siang malam asyik nak tidur je...
baris tidur duduk bilik pun tidur..apebenda la kamu nie...haishhh!!!"

"meh saya bagi petua macam mane korang tak tertidur walau kat mane pun korang berada,
biasalahkan tidur tu lumrah...tapi nie ade cara untuk mengelakkan kamu semua dari tertidur.."

"hmmm....kalau ade duit sikit tu pergi lah beli minyak apa-apa pun pastu korang letak la kat mata korang tu setiap kali korang rasa mengantuk.."

Kesemua anak buah si jurulatih tersebut terpinga-pinga dengan petua yang diberikan oleh jurulatih mereka, mereka mula berfikir sesama sendiri untuk merungkai apakah relevannya petua tersebut..sambil berfikir si jurulatih menambah lagi..

"tak pun kalau kamu tak ada duit, minta saja kat rumah masak kat belakng tu lagi senang.., duit pun tak keluar cuma sikit usaha je"

Namun begitu anak buahnya masih tidak dapat menangkap apakah maksud disebalik petua itu...
mereka mula bertanya sesama sendiri, dan keadaan menjadi semakin riuh...
dan sekali lagi si jurulatih bersuara...

"kan bagus kalau kamu letak minyak tu kat mata, nanti senang setan susah nak gayut kat mata kamu...sebab bulu mata kamu dah licin....."

No comments:

Post a Comment

ONE MORE CLICKS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...