SAHABAT

Wednesday, December 08, 2010

Siapa memimpin seorang yang terpimpin?

Sukar untuk luahkan perasaan hati bila mendapat seorang pemimpin yang ingin menjadikan kita sepertinya...kita hanya mampu menjerit....tumbuk dinding....sepak tong sampah....dsb...tetapi lagi sukar mendapat pemimpin yang ingin kan kita jadi sepertinya sekarang tetapi dia tidak seperti kita sewaktu 'awal'nya dahulu.....apakah sebenarnya yg dicari olehnya aq sendiri pun tak tahu tetapi ia lebih tepat jika ia dipadankan dengan sikap egois yang terlampau sehingga sanggup menyusahkan orang lain dan para2 bala pengikutnya...tetapi apakah ianya akan berkekalan sehingga tamat riwayatnya....
sebenarnya ya....ia akan tetap begitu kerana sehingga kehari ni tiada sesiapa yang mampu menyuarakan hasrat memprotes seseorang yang seperti itu....hahaha...kalau lah ade yg berani..insyaallah tidak akan ada...kerana yng berani itu cuma mampu cakap belakang jerk....cakap depan ....hampeh...!!!!



Tetapi jika korang lihat dari persepsi yg positif, sebenarnya perkara2 itulah yg diperlukan oleh kita...pemimpin2 seperti itulah yg sebenarnya patut kita temui dan berhadapan dengannya sehinggalah kita merasa meluat nak tengok muka pun tak senang....dengan adanya orang seperti itu kita akan memnjadi lebih pandai...lebih relax(sebab dah biase), lebih beerwaspada....dan lebih penting lebih...lebih....hahahahahha...korang sendiri akan tahu jika korang mampu berhadapan dengannya...walaupun bukan secara terpaksa.....



Ingat sebenarnya kita hidup bukan lah untuk menjadi seorang hamba sahaja...tetapi kita harus mencari sesuatu yang telah ditetapkan kepada kita...yang telah di ingatkan...yang telah ditulis....kehidupan ini perlu diisi sebaik mungkin...jangan ianya dibiarkan kosong...buatlah perkara yg berasakan kebaikan yang kita tahu ianya sebenarnya memerlukan beberapa cedukan ilmu daripada kita sendiri....so...ingat pucuk pangkalnya ilmu itu penting...kalau tak kita tak kan mencapai kejayaan....

P/s:ingat setiap dikalangan kita adalah pemimpin.....cuma kita je tak nampak...

No comments:

Post a Comment

ONE MORE CLICKS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...